Теорія Потрібно розуміти, що ви тестуєте, як тестуєте, як проектуєте тести, щоб вони були найефективнішими. Веб-додатки – це одне, мобільні програми – інше, «залізо» – третє. Принципи тест-дизайну скрізь однакові, але у кожній сфері є відмінності в архітектурі. Вміння чітко викладати свої думки. Останнім часом бачу багато статей від розробників, які не розуміють, що описують тестувальники. Потрібно чітко розуміти, де ви знайшли помилку та правильно її описувати, доносити свої думки до розробників та продукт-оунерів. Зрозумілий баг-репорт від створення до фіксу бага можуть обробити за годину, а якщо неправильно його описати процес може затягнутися на тиждень. |
Софт-скіли Важливо порозумітися з розробниками — це призводить до колосальних результатів у роботі. Також іноді буває, що технологія йде на перший план, а тестування - на другий, тому що компанії не розуміють, що організація тестування - це важливий процес, він прискорює розробку продукту. Тому потрібно вміти показувати, що тестування справді допомагає. |
Мова програмування Бажано знати хоча б основи. Я знаю компанії, які готові брати джунів без знання мови, але це трапляється все рідше. Топ-3 затребуваних мов зараз - Python, Java та JavaScript. Зараз стало більше вакансій за моїми спостереженнями на C#. Не знаю, з чим саме це пов'язано, але вважаю, що виник дефіцит, бо поїхало багато фахівців. Найшвидший шлях здобути базові навички – це онлайн курси. На них крок за кроком дають теми, які потрібні для мінімального старту. Якщо ви хочете вивчати тестування самостійно - зараз є ком'юніті, канали на YouTube, групи та чати. Та й книжки ніхто не скасовував — вони допомагають розвинути скіли. Ось кілька прикладів:
|